Inventarisbeheer

Inventarisbeheer

U bepaalt welke items u wilt beheren. Denk dan bijvoorbeeld aan meubilair, brandblussers, auto’s, mobiele telefoons, etc. Alle informatie staat overzichtelijk opgeslagen op één plek.

Uitgifte en inname
Uitgifte en inname gebeurt vaak via in- en uitstroom van personeel. Per item kunt u bijhouden wie het in gebruik heeft. Kosten kunt u eventueel doorbelasten. Als iemand de organisatie verlaat zorgt u ervoor dat alle goederen weer ingeleverd worden.

Onderhoud en garantie
Door tijdig onderhoud uit te voeren bespaart u kosten en voorkomt u storingen. U kunt correctief en preventief onderhoud plannen. U houdt inzicht in de bijbehorende kosten. Garantietermijnen zijn helder.

Gebruikskosten
Alle kosten voor afschrijving, onderhoud en gebruik worden bijgehouden. U kunt zo de total cost of ownership (TCO) van middelen met elkaar vergelijken en zien waar u op kosten kunt besparen.

Digitaal dossier
Alle documenten die betrekking hebben op een bepaald item kunnen opgeslagen worden. Denk dan bijvoorbeeld aan handleidingen, licentieovereenkomsten, facturen, foto’s of instructievideo’s.

Nieuwsgierig?